onsdag 9 november 2011

Nu förstår jag inte.

Vaddå, gymnasiebehörighet? För att ha behörighet måste man vara godkänd i minst 12 eller 8 ämnen beroende av vilket program man söker till. Vad är det här för sjuka regler!? Man ska väl bli godkänd i alla ämnen? Något annat vore väl en katastrof? Kan någon klok människa förklara för mig varför det är okej att inte vara godkänd i resten av ämnena? För jag förstår ärligt talat inte vilka signaler det är tänkt att detta intagningssystem ska ge... Sjukt upprörd är jag nu.

Och jag var inte färdig. Vad ger det förresten för signaler för framtiden? Att det är okej att i gymnasieskolan bara klara av det nödvändigaste? Att det på högskolan är okej så länge man fixar tentorna? Att det på den framtida arbetsplatsen räcker gott så länge chefen inte kan sparka en? Nä, FY.

1 kommentar:

  1. .. och ändå är det tuffare regler nu än någonsin. Förut räckte det att vara godkänd i kärnämnena (!!!!!!!!!). Vi tar en bit i taget, helt enkelt. Jag har slutat vara upprörd för då skulle jag vara upprörd jämt. Det orkar jag helt enkelt inte med.

    SvaraRadera