tisdag 6 september 2011

Saker som förgyller min dag

Vi har bott i vår nuvarande lägenhet i snart ett år. Ungefär vid samma tidpunkt som vi flyttade in flyttade ett piano in i lägenheten bredvid. Till en början spelades det Blinka lilla stjärna och Gubben Noak. Siri och jag sjöng med ibland. Men det är inte poängen. Det har visat sig att min granne har en fantastisk talang. Nu, alltså ett år senare, kan jag med lite god fantasi och med grannens pianospelande i bakgrunden, blunda och nästan tro att jag bor i ett sånt där stort hus som det finns musikaliska människor och en flygel i. Och det bästa är att det bara blir bättre och bättre hela tiden och att det varje vecka spelas nya låtar. Jag gillar verkligen när min granne spelar piano. Så enkelt är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar