tisdag 24 augusti 2010

Kom höst!


Nu får gärna hösten komma på riktigt. Jag är sjukt trött på att svettas nu, har liksom fått nog av det. Nu vill jag ha raggsockar, te, en god bok och regn som smattrar mot förnterrutorna. Jag har till och med fixat all kurslitteratur och är sugen på att sätta tänderna i dem. På tal om böcker så har jag alldeles snart läst ut Kafka på stranden. Murakami är genialisk. Jag har inte mått så illa av att läsa en bok sedan jag läste American Psycho för en herrans massa år sedan, men det är liksom nödvändigt för historien att man mår så illa. För att förstå. Åh, han är så smart! I love it. Och det bästa, eller kanske inte det bästa men det är också bra, är att man blir sugen på att läsa en massa andra böcker av alla referenser som görs hela tiden. Nu mer än någonsin innan är jag sugen på att läsa den där gamla Dickens-boken som jag hittade i bokbytarhyllan i somras. Den ska jag sitta och läsa och lukta i under många regniga höstkvällar framöver, tänker jag.

2 kommentarer:

  1. det verkar mega mysigt i karlskrona syster. här är det mysigt och grått också. i går hade vi Hayao Miyazaki maraton och tittade på castle in the sky mm.. I dag liggar jag i sängen med mensvärk. jag pekar finger åt att vara kvinna ibland :) jag kanske följer med upp till karlskrona på fredag och hälsar på. hade varit fint att se er och nya lägenheten.. glöm inte att jag älskar er ialla fall. puss

    SvaraRadera
  2. Vad fint att du gillar Kafka på stranden, den är ju så sjukt bra. Norwegian Wood i alla ära, men det är det suggestiva mumsmumset jag gillar med Murakami. Och höst - det är det bästa. Nu är det väl snart både flytt och kursstart? Hoppas att ni har det bra mitt i allt kaoset. Kram!

    SvaraRadera