torsdag 6 maj 2010

Bokbytarhyllan i soprummet

Jo, den där bokbytarhyllan i vårt soprum. Den där jag har hittat så många fina böcker. Ja, den tog jag min an en dag och strukturerade upp. Jag sorterade och satte fint i hyllorna. Böcker förtjänar faktiskt inte att ligga och skräpa utomhus. De ska, om inte läsas, åtminstone stå i fina rader på en hylla. Efteråt kände jag mig mycket nöjd och tillfredsställd. Mmmm... I alla fall så verkar det vara så att folk i mitt bostadsområde blev mer sugna på att läsa, eller bara ta hem, böcker när de stod fint uppradade. Nu två veckor senare är alla böcker utom Harlequin-böckerna borta. Märkligt. Varför är det så?

3 kommentarer:

  1. Fy vad gullig du är. Typ, världens finaste.

    SvaraRadera
  2. Kolla in det här. Det handlar om dig: http://fabulerat.blogspot.com/2010/05/karleken-till-bocker.html

    SvaraRadera
  3. Åh, tack tack! Du är rätt så gullig du med faktiskt.

    SvaraRadera