tisdag 19 april 2011

Åh, vad jag längtar till sommarlovet!

Nu är det bara en (megasvår) tenta och 25 sidor uppsats mellan mig och sommarlovet. Den 1 juni gör jag min sista insats för det här året och sätter mig senare på kvällen i en bil tillsammans med den finaste lilla familjen jag vet och kör mot Spanien. Ikväll har jag surfat pocketböcker som jag ska läsa på den spanska terrassen. De får vara max 250 sidor, annars orkar jag inte läsa ut dem. Kanske ska jag också läsa ut "Kafka på stranden" som jag läste 75% av i augusti förra året. Jag vill faktiskt fortfarande veta hur den slutar. Var sugen på att läsa "Fågeln som vrider upp världen" tills jag såg att den är 742 sidor lång. Jag sparar den till den dagen jag går i pension istället. Ikväll har jag tagit ledigt och nu ska jag sticka.

1 kommentar:

  1. Du klarar det!

    Pockettips (korta!): Ju fortare jag går, desto mindre är jag, Berättelen om Pi, Den besynnerliga händelsen med hunden om natten, Breakfast at Tiffany's (om du inte läst den) och Yarden. Snart är det sommar!

    SvaraRadera