fredag 17 december 2010

Att klättra på väggarna

... är ingenting för oss. Verkligen inte. Jag tycke att det var skönt att vara hemma på dagarna i en vecka, men Siri höll inte med. Imorse letade jag således desperat efter en aktivitet som skulle kunna passa en ettåring. Jag ska säga att det finns inte mycket till utbud i Karlskrona för den åldersklassen. Till min lycka och förskräckelse hade varmbadhuset öppet för familjebad och de öppnade redan kl. 8:00! (Öppet kl. 8:00 = en småbarnsförsälders dröm.) Däremot var jag måttligt road av att visa upp min vintersladdriga kropp i offentliga lokaler. Lyckan var så total när jag upptäcker att vi har hela den 32-gradiga bassängen för oss själva. Siri var lite vättskrämd till en början, men mjuknade (bildligt och bokstavligen) upp till slut och tyckte att det var riktigt skoj. Bäst var nog ändå leverpastejsmörgåsen, den finska pinnen och apelsinsaften i simhallens cafeteria, om ni frågar Siri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar