fredag 9 juli 2010

J'adore Anton

Vi är nyss hemkomna från min nya favoritrestaurang, Antons, här i Karlskrona. Kan ni tänka er att de har fem olika sorters musslor! Med Roquefort, med chèvre, marinière- och provencale-style, samt med cider. Vi testade marinière och med cider. Jag tycker nog att Moules Marinière var godast. Viltök är ju gott liksom. Och så fick vi pommes frites till. Om jag ska vara rättvis fick jag grus i några av mina musslor och det stör ju. Grus i munnen är inte gott. Sen kommer vi till efterrätten: Jimmie äter rabarbertarte, som smakar mums, och jag bara måste ta crème brûlée. Kan man göra en god crème brûlée, då kan man sin grej tycker jag. Sockerlocket låter kkkkrrrkkk, precis som det ska. Först när jag smakar på crèmen tycker jag att den är lite lite söt. Det tycker jag i några korta sekunder innan jag hittar en ljuvlig äpplekompott under crèmen som får det hela att liksom.... Ja, hallelulja. Det var nästan så att jag började lipa. Jag kommer tillbaka. Det är en sak som är säker. 180 spänn för en hel gryta musslor och en stoooor Weissbier är alldeles för billigt och gott för att jag ska kunna hålla mig borta någon längre tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar