fredag 2 juli 2010

1 down, 19 to go

I förra veckan behagade Siris första tand att visa sig. Jippie och hurra, tänkte vi, ända tills hon i måndags fick hög feber och skrek och skrek och skrek och skrek och skrek... Efter tre dagar med feber gick jag med henne till vårdcentralen, men där hittar de ingenting. "Bra allmäntillstånd" hette det. Jaha. Jag går hem med frebrig och skrikande unge. Kan det verkligen vara tänderna som orsakar allt detta? Jag kommer att avlida om vi ska gå igenom samma procedur för alla de 20 mjölktänderna, tänkte jag då. På riktigt avlida. MEN, så äntligen försvann febern igår och ersattes av röda prickiga utslag över hela kroppen. Det var bara Tredagarsfeber som hon hade fått. Nu har jag ett ofebrigt lite smågnälligt barn istället. Helt smärtfritt kan det kanske inte vara att få tänder, med det är stooooor skillnad på smågnällig och hysterisk. Det säger jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar