lördag 12 juni 2010

90-talet, 90-talet...

I sommar ska vi gå på bröllopsfest. Jodå, fint ska det vara. Vi är inför denna fest ombedda att komma med en låt från 90-talet som får det att dra i smilbanden och rycka i dansebenen. Hur väljar man en låt från 90-talet? Jag menar, 90-talet var faktiskt ganska långt, närmare bestämt 10 år. Jag hann avverka allifrån Take That och East 17 till Nirvana. Och ett foto skulle ackompanjera låten. Mmmmm, jag hade en hel del looks under 90-talet också. Foto och låt skulle ju gärna stämma överens med varandra tänkte jag. Inte kunde jag skicka Babe av Take That och ett foto på en svarthårig punk-Maja. Tillslut föll lotten på Please forgive me med Bryan Adams. Minnena tar mig till min ljuva mellanstadietid med disco, läskflaskor och tryckare.

1 kommentar:

  1. An excellent choice, my friend! Fast jag gillar punk-Maja och hon hade helt klart passat in hon också. Hon var ju hur cool som helst.

    SvaraRadera