tisdag 25 maj 2010

Äcklisar is da shit

Jag har i hela mitt liv gillat godisar*. Jag äter på tok för mycket godis. Inte bra, säger tandläkaren. Mest har jag gillat godis som innehåller choklad i någon form. Men ju äldre jag har blivit desto mer har jag börjat gilla äcklisar**. Sega råttor, julskum, violpistoler och annat som innehåller så många E-nummer att jag inte vill veta är bara skitgott helt plötsligt. Kanske kan jag skylla det på att jag varit gravid en gång i tiden. (Jag hörde om en tjej som blev tokig i bruna bönor efter att hennes andra barn fötts.) Mmmmm, äcklisar! Inte bra. Men gott.

*godisar - sötsaker som man ändå kan lista sig till vad de innehåller, ofta choklad
**äcklisar - sötsaker som man helst inte vill veta vad de innehåller, ofta multifärgat och segt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar